کد خبر : 208158
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 11:18

مارتین اسکورسیزی هنگام ساخت «قاتلان ماه گل» تحت تأثیر آری استر قرار گرفت!

مارتین اسکورسیزی هنگام ساخت «قاتلان ماه گل» تحت تأثیر آری استر قرار گرفت!

  به گزارش downloadfiilm.com و به نقل از برخورد دهنده فیلم‌های ۲۰۲۳ که به نظر می‌رسد همه بیشتر در مورد آن‌ها صحبت می‌کنند، باربی و اوپنهایمر هستند، و در حالی که آن فیلم‌ها فوق‌العاده هستند، نمی‌توانیم قاتلان ماه گل را فراموش کنیم. این حماسه عظیم جنایی، درام دوره‌ای، ترکیب هیجانی از فیلمساز افسانه‌ای مارتین اسکورسیزی

 

به گزارش downloadfiilm.com و به نقل از برخورد دهنده فیلم‌های ۲۰۲۳ که به نظر می‌رسد همه بیشتر در مورد آن‌ها صحبت می‌کنند، باربی و اوپنهایمر هستند، و در حالی که آن فیلم‌ها فوق‌العاده هستند، نمی‌توانیم قاتلان ماه گل را فراموش کنیم. این حماسه عظیم جنایی، درام دوره‌ای، ترکیب هیجانی از فیلمساز افسانه‌ای مارتین اسکورسیزی می‌آید، مغزی که حداقل یکی از فیلم‌های مورد علاقه شما را پشت سر می‌گذارد. شاید این فیلم همان تأثیر فرهنگی «باربنهایمر» را نداشته باشد، اما به فروش بسیار بالایی ۱۵۶ میلیون دلار دست یافت و نامزد ۱۰ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برای خود اسکورسیزی شد (دهمین بار او در این بخش).

همانطور که گفته شد، احتمالاً برای حدس زدن تأثیرات وارد شده به Killers کار آسانی نخواهید داشت. در حالی که به نظر می رسد فیلم های وسترن و درام های جنایی تأثیر آشکاری داشته اند، یکی از بزرگترین مخبران خلاق غیرمستقیم آن Ari Aster است. درست است، از شهرت ارثی. اسکورسیزی اخیراً به عنوان یکی از طرفداران این فیلمساز جوان رکورد زده است. زمانی که نوبت به ساخت جدیدترین عکسش رسید، اسکورسیزی از دو پروژه آخر آستر، یعنی Midsommar و Beau Is Afraid کنار کشید، به ویژه با استناد به رویکرد مشترک آنها برای سرعت دادن. حداقل می توان گفت اینها مانند انتخاب های عجیب و غریب هستند. با این حال، جهان‌های سینمایی آستر به گونه‌ای نفس می‌کشند که بیشتر دیگران نمی‌کنند، چه به خاطر روایت‌های صبورانه‌شان باشد یا به خاطر سستی که زمان‌های طولانی‌تر آن‌ها ارائه می‌کند. هر طور که آن را بچرخانید، وقتی شروع به کندوکاو عمیق‌تر از فرقه‌های قاتل و مسائل مادری آثار آستر کنید، واقعاً می‌توانید لمس او را بر آخرین شاهکار اسکورسیزی احساس کنید.

 

«قاتلان ماه گل» مارتین اسکورسیزی درباره چیست؟

فیلم Killers of the Flower Moon در دهه ۱۹۲۰ اوکلاهاما اتفاق می افتد و به دنبال یک سری قتل ها پس از کشف نفت در سرزمین Osage Nation رخ می دهد. در آن، لئوناردو دی کاپریو نقش ارنست بورکهارت را بازی می کند، شخصیتی کمی مبهم که اساساً هر کاری را که به او گفته شود انجام می دهد. او به زودی با مولی بورکهارت (لیلی گلادستون)، یکی از اعضای اوسیج نشن ازدواج می کند، اما عمویش، ویلیام کینگ هیل (رابرت دنیرو) قصد بسیار شوم تری برای این دو دارد. همانطور که وجود دارد، این بنای تاریخی حیرت انگیزی است که پتانسیل کامل فیلم ها را نشان می دهد. نه تنها یک خورش جذاب و بسیار سرگرم کننده از چندین ژانر است، بلکه یک فیلم مهم است که فصلی غم انگیز از تاریخ کشور ما را بررسی می کند. همه می دانستند که دی کاپریو و دنیرو آن را خواهند کشت، اما این اجرای لیلی گلادستون است که شما از آن غافل خواهید شد.

 

«Midsommar» و «Beau Is Afraid» سرعت خاصی دارند

Killers of the Flower Moon دقیقاً واضح ترین تأثیرات را ندارد. بعید است که بسیاری برای شکل دادن به این فیلم روی یک فیلم ترسناک عامیانه و یک کمدی سیاه سورئالیستی شرط بندی کرده باشند، اما مارتی مایل است در غیر این صورت به شما اطلاع دهد. اسکورسیزی در مصاحبه ای در سال ۲۰۲۳ با The Irish Times گفت: “من سبک و سرعت فیلم های ترسناک خوبی مانند Midsommar یا Beau Is Afraid را بسیار دوست دارم. سرعت این فیلم ها به فیلم های B وال لوتون برمی گردد. مردم گربه ژاک تورنور یا من با زامبی راه می رفتم. فقط کمی آهسته تر حرکت می کردم. کمی ساکت تر.” در حالی که Beau Is Afraid دقیقاً آرام‌ترین فیلمی نیست که آستر ساخته است، کندترین فیلم او است – عمداً هم. این روایت مخاطبان را به یک سفر زیارتی طولانی و طاقت فرسا با بو می برد تا دنیای بیرون از آپارتمان کوچکش را ببینند. با این حال، قرار نیست ما فقط با مناطق مختلف و خطوط طرح فلش بزنیم. آستر از ما می‌خواهد که مانند اسکورسیزی در عکسش، از آنها لذت ببریم.

اسکورسیزی در مورد مقاصد خود با Killers توضیح داد: «من بسیار نگران بودم که اجازه دهم صحنه‌هایی که روایت نیستند وارد داستان شوند، صحنه‌هایی که مربوط به فرهنگ اوسیج باشد – ترک در آن صحنه‌های معمولی، مانند نام‌گذاری نوزاد، مراسم خاکسپاری و عروسی – تا بتوانیم کمی بیشتر درباره مردم بفهمیم. من مطمئن بودم که افراد زیادی به خود اجازه می دهند در دنیای فیلم غوطه ور شوند. آدم باید از این شانس ها استفاده کند. در این سن، چه چیز دیگری می تواند باشد. انجام میدهم؟” از سوی دیگر، Midsommar همه چیز در مورد کشف شیوه های یک فرهنگ دیگر است. تنها تفاوت این است که فرقه در تصویر آستر آداب و رسوم تهدیدآمیزی دارد که آن ها به دنی (فلورانس پوگ) و مخاطبان ارائه می دهند، در حالی که کنوانسیون های ملت اوسیج دوست داشتنی هستند و به شکلی محترمانه و با جزئیات نمایش داده می شوند.

 

«قاتلان ماه گل» برای کاوش در فرهنگ زمان می برد

وقتی این واقعیت را در نظر بگیرید که اسکورسیزی سعی کرد برای تماشاگران زمان بگذارد تا فرهنگ اوسیج را تجربه کنند، تأثیر Midsommar بسیار معنادارتر می شود. در حالی که تصویر نگران‌کننده ۲۰۱۹ آری آستر بیشتر مخاطبان را با یک تصویر تکان‌دهنده پس از دیگری بمباران می‌کند، همچنین زمان زیادی برای کاهش سرعت و کشف شیوه‌های فرقه شرور صرف می‌شود. آستر به ما غذای آنها را می خورد، موادی که ذهن آنها را تغییر می دهد، ما را به یک دایره رقص می اندازد، و متأسفانه، ما را وادار می کند که روال دوست داشتنی پریدن از صخره آنها را تماشا کنیم. اسکورسیزی در فیلمش تا حدی کمتر وحشتناک همین کار را می کند. بخش زیادی از فیلم با شخصیت های دی کاپریو و دنیرو سپری می شود که آنها مراحل بعدی نقشه شوم خود را پیش می برند، اما بخش سنگینی نیز وجود دارد که ما صرف تماشای زندگی اوسیج می کنیم. ما می‌توانیم مراسم عروسی، تشییع جنازه‌شان، جشن‌های شهرشان و موارد دیگر را تجربه کنیم.

 

تمرکز مارتین اسکورسیزی و آری آستر بر ساختمان جهانی

اجازه دادن به مخاطبان برای غوطه ور شدن در دنیای یک فیلم برای سرمایه گذاری مردم بسیار مهم است. همانطور که گفته شد، بسته به مدت زمان اجرای شما، ممکن است چندان آسان نباشد. ساعت Midsommar 2 ساعت و ۲۸ دقیقه است – فقط به اندازه‌ای طولانی است که نمی‌توانید به طور اتفاقی آن را روشن کنید، اما به اندازه‌ای طولانی است که Aster از امتیاز کاوش در دنیای این فرقه سوئدی برخوردار باشد. با این اوصاف، ادامه‌ی او، Beau Is Afraid، چیزی نیست جز کاوشی پر پیچ و خم در دنیای خودش، که با اجرای ۲ ساعت و ۵۹ دقیقه‌اش آسان‌تر شده است. Beau Is Afraid بسیار خوب کار می کند زیرا به ما امکان می دهد در دنیای اطراف Beau غوطه ور شویم. می‌توانیم خیابان‌های آشفته‌ای را که درست بیرون درب ورودی او هستند، تجربه کنیم، با او در محیط‌های انیمیشنی مختلف قدم بزنیم، با گروه تئاتر جنگل ملاقات کنیم و به لوکیشن عجیب و غریب و نهایی فیلم برویم. این فیلم در مورد سفر است تا مقصد. در حالی که Killers فیلمی نیست که درباره سفر باشد، اما به خود اجازه می دهد تا به یک فیلم بسیار عالی ادامه دهد.

 

با اتخاذ این رویکرد آرام و آهسته که اسکورسیزی به آن اشاره می کند، Killers اجازه دارد زمان بگذارد و عناصر مختلفی را که برای داستان اصلی ضروری نیستند، بررسی کند. واضح است که این ویژگی بسیاری از فیلم‌های اوست، چه خوب، چه گرگ وال استریت، یا سکوت، اما شنیدن اینکه او در هنگام ساخت این قطعه دوره‌ای به سومین ویژگی عجیب و غریب آری آستر فکر می‌کرد، جالب است. بسیاری از فیلمسازان دیگر این فیلم را می‌ساختند و احتمالاً فقط بر داستان مولی بورکهارت (گلادستون) یا ارنست بورکهارت (دی کاپریو) تمرکز می‌کردند، کارها را ساده‌تر می‌کردند و احتمالاً منجر به زمان اجرای معمولی می‌شد. با توجه به غنای داستان های فردی آنها، احتمالاً همچنان به یک فیلم خوب منجر می شود. اتخاذ رویکرد Beau Is Afraid به فیلم اجازه می دهد نفس بکشد و اجازه دهد این شخصیت ها زندگی کنند. نه فقط در جیب وجود آنها، بلکه در یک دوره طولانی.

 

دلیلی وجود دارد که مخاطبان به شدت به قاتلان ماه گل واکنش نشان داده اند. در زمان پخش تیتراژ، احساس می کنیم همه افراد داخل فیلم را می شناسیم. عشق مارتین اسکورسیزی به فیلم های آری آستر ثابت می کند که در همه هنرها ارزش وجود دارد. گفتن این موضوع در مورد کسی که به اندازه آری آستر تحسین شده است آسان است، اما او اولین کسی نیست که خیلی ها حدس می زنند که الهام بخش فردی افسانه ای مانند اسکورسیزی باشد. Midsommar و Beau Is Afraid فقط فیلم‌های ژانر حماسی نیستند. جدای از بازی‌های استثنایی و لحظات تکان‌دهنده‌شان، این دو فیلمی هستند که به وضوح از سینمای کلاسیک مطلع می‌شوند، با توجه به جزئیات و حوصله‌ای که بیشتر از اکثر فیلم‌های ترسناک مدرن مطابقت دارد با آکیرا کوروساوا. هرگز در هیچ ژانری دماغ خود را نچرخانید، زیرا هرگز نمی دانید چه چیزی ممکن است از آن بگیرید. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

زيرنويس چسبيده چيست؟

رپورتاژ عمرانی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح